Civilization III - Big Box (CD-ROM) (CIB) PC (Käytetty)
Pelin tarkoituksena on kehittyä maailman johtavaksi valtioksi perustamalla kaupunkeja, kehittämällä teknologiaa ja laajentamalla kulttuuria. Peli alkaa vuodesta 4000 eaa. ja päättyy 2050 jaa. Pelin perusrunko keskittyy maailmankartalle, jossa siirretään yksiköitä kuten muissakin vuoropohjaisissa strategiapeleissä. Valtakunnan hallitseminen sen sijaan hoidetaan erilaisista valikoista. Jokaisella sivilisaatiolla on erityisominaisuuksia, joista on hyötyä jollakin pelin osa-alueella, ja jotka määrittelevät pelaajalla pelin alussa olevat teknologiat. Jokaisella sivilisaatiolla on myös oma sotilasyksikkö, joka liittyy sen historiaan. Sivilisaatioita ovat Atsteekit, Babylonia, Englanti, Egypti, Intia, Irokeesit, Japani, Kiina, Kreikka, Persia, Ranska, Rooma, Saksa, Venäjä, Yhdysvallat ja Zulut. Pelaajan kansan lisäksi pelissä on luonnollisesti muitakin kansoja. Näiden kanssa voi käydä kauppaa, solmia sopimuksia tai sotia.
Pelissä pelaaja toimii sivilisaationsa hallitsijana ja hallitsee sen kaikkia perusasioita kaupunkien tuotannosta armeijan hallintaan, teknologian kehitykseen ja valtiomuotoon. Jokaisella valtakunnalla on oma hallitusmuoto, joka vaikuttaa muun muassa tuotantoon, armeijan tukemiseen, kansalaisten onnellisuuteen ja korruptioon. Kun hallitusmuotoa vaihtaa, valtakunta ajautuu muutaman pelivuoron ajaksi anarkiaan. Kaupungin asukkailla on mieliala (onnellinen, tyytyväinen, tyytymätön), johon vaikuttavat esimerkiksi ylellisyystuotteet ja sotaväsymys. Jos tyytymättömiä asukkaita on enemmän kuin onnellisia, syntyy mellakka, jolloin kaupunki ei tuota mitään ja tilanne on selvitettävä, tai mellakat yltyvät ja esimerkiksi rakennuksia saattaa tuhoutua mellakoitsijoiden takia.
- Myymälässä / Varastossa 1 kpl
Pelin tarkoituksena on kehittyä maailman johtavaksi valtioksi perustamalla kaupunkeja, kehittämällä teknologiaa ja laajentamalla kulttuuria. Peli alkaa vuodesta 4000 eaa. ja päättyy 2050 jaa. Pelin perusrunko keskittyy maailmankartalle, jossa siirretään yksiköitä kuten muissakin vuoropohjaisissa strategiapeleissä. Valtakunnan hallitseminen sen sijaan hoidetaan erilaisista valikoista. Jokaisella sivilisaatiolla on erityisominaisuuksia, joista on hyötyä jollakin pelin osa-alueella, ja jotka määrittelevät pelaajalla pelin alussa olevat teknologiat. Jokaisella sivilisaatiolla on myös oma sotilasyksikkö, joka liittyy sen historiaan. Sivilisaatioita ovat Atsteekit, Babylonia, Englanti, Egypti, Intia, Irokeesit, Japani, Kiina, Kreikka, Persia, Ranska, Rooma, Saksa, Venäjä, Yhdysvallat ja Zulut. Pelaajan kansan lisäksi pelissä on luonnollisesti muitakin kansoja. Näiden kanssa voi käydä kauppaa, solmia sopimuksia tai sotia.
Pelissä pelaaja toimii sivilisaationsa hallitsijana ja hallitsee sen kaikkia perusasioita kaupunkien tuotannosta armeijan hallintaan, teknologian kehitykseen ja valtiomuotoon. Jokaisella valtakunnalla on oma hallitusmuoto, joka vaikuttaa muun muassa tuotantoon, armeijan tukemiseen, kansalaisten onnellisuuteen ja korruptioon. Kun hallitusmuotoa vaihtaa, valtakunta ajautuu muutaman pelivuoron ajaksi anarkiaan. Kaupungin asukkailla on mieliala (onnellinen, tyytyväinen, tyytymätön), johon vaikuttavat esimerkiksi ylellisyystuotteet ja sotaväsymys. Jos tyytymättömiä asukkaita on enemmän kuin onnellisia, syntyy mellakka, jolloin kaupunki ei tuota mitään ja tilanne on selvitettävä, tai mellakat yltyvät ja esimerkiksi rakennuksia saattaa tuhoutua mellakoitsijoiden takia.
Takuu | 1 kk |
---|