Soulblade - Platinum (Boxed) PS (Käytetty)
- Myymälässä / Varastossa 1 kpl
Soul Blade luotiin ennen "8-tiejuoksun" käyttöönottoa, mikä antoi pelaajalle mahdollisuuden siirtää hahmoa täydellä alueella Y-akselilla.
Soul Blade luotiin ennen "8-tiejuoksun" käyttöönottoa, mikä antoi pelaajalle mahdollisuuden siirtää hahmoa täydellä alueella Y-akselilla. Hahmot voivat sivuuttaa molemmin puolin kaksoisnapauttamalla ylös tai alas. Hyppyliike (joka Soulcaliburissa on enemmän kuin hyppy) siirtää pelaajan korkeammalle ilmaan, jopa sallimalla sen ohittaa vastustajan yläpuolelle (aivan kuten Tekkenissä). Yksi merkittävimmistä pelattavista näkökohdista on "Weapon Gauge". Tämä palkki löytyi hahmon pelastusvarresta ja oli verrattavissa varustettujen aseiden vastustukseen. Joka kerta, kun pelaaja estää hyökkäyksen, palkki loppui. Jos tanko tyhjennettäisiin kokonaan, hahmo menettäisi aseensa ja joutuisi lopettamaan ottelun aseettomana. Vaikka tämä on alkuperäinen idea, valitettavasti aseettomat siirtoluettelot ovat samat kaikille hahmoille. Toinen ominaisuus, joka poistettiin Soulcaliburin moottorista, on se, että kaksi hahmoa iski samaan aikaan "lukitsemalla" aseensa. Näissä tilanteissa niillä, jotka painivat oikeaa painiketta, olisi etu. Tämä näkökohta käyttäytyy samalla tavalla kuin kivipaperisakset.
Luonnonliikkeet säilyttävät Namcon Tekken-sarjan tunnelman. Jokaisen hahmon arsenaalissa on yksi tai kaksi estämätöntä hyökkäystä, jotka ovat kuitenkin tasapainossa hitaan suorituksensa vuoksi. Jokainen hahmo pystyy myös suorittamaan yhden tai kaksi Critical Edge -hyökkäystä, jotka koostuivat pitkästä linkitettyjen osumien sarjasta, joka yleensä päättyi voimakkaaseen hyökkäykseen. Nämä liikkeet edellyttävät kahden osan erityisen yhdistelmän syöttämistä: ne aktivoidaan painamalla "A + B + K" yhdessä, ja jos se yhdistyy, soittimella on mahdollisuus laajentaa yhdistelmää merkkikohtaisella sekvenssillä, joka on syötettävä hyökkäyksen aikana. Tämä hyökkäys kuluttaa 1/3 asemittarista käytettäessä.
Soul Blade käytti "aggressiivista lohkoa" (kutsutaan "Guard Impact"), joka antaisi pelaajille mahdollisuuden siepata saapuvat hyökkäykset ja työntää heidät takaisin, mikä antoi hetkellisen mahdollisuuden ilmaiseen vastahyökkäykseen. Vastustajat pystyivät kuitenkin myös palauttamaan vartijan vaikutuksen saatuaan vartijavaikutuksen (mahdollistivat umpikujaiset yhteenotot, kunnes yksi vastustaja ei päässyt myöhempään ajoitukseen). Tätä pelattavaa ominaisuutta laajennettaisiin tulevissa Soul-sarjan peleissä.
Soittoäänen saavuttamiseksi (mikä on väkivaltainen liikkuminen, joka työntää vastustajan areenalta ja saa automaattisen voiton kierrokselle), vihollisen täytyy lyödä pelaaja renkaan ulkopuolelle; pelaaja ei voi tarkoituksella saada rengasta ulos hyppäämällä renkaasta.
Kategoriat |
---|